Eetschema bodybuilding downloaden

Voorkom dat je dezelfde fouten maakt als 70% van de beginnende bodybuilders die willen cutten of bulken en download een kant-en-klaar eetschema.





Eetschema’s voor bodybuilders door een bodybuilder.

Oké je wilt bulken of cutten en bent op zoek naar een eetschema, of je wilt wellicht weten hoe je zelf een schema kan opstellen.

Als je wilt weten hoe je zelf een voedingsschema kan opstellen dan moet je hier naar toe gaan.

Als je een kant-en-klaar eetschema wilt downloaden dan zit je op de juiste pagina.

Ik zal mijzelf eerst even kort voorstellen.

Mijn naam is Bas Maas en ik ben een natural bodybuilder (zie foto). Voeding en krachttraining zijn mijn passie. Ik hecht een grote waarde aan wetenschap en ‘erger’ mij aan alle onjuiste informatie die op het internet te vinden is over voeding en krachttraining. Daarbij help ik graag mensen op alle mogelijke manieren met het bereik van hun droomlichaam.

Als het aankomt op cutten of bulken dan is het echt ongelooflijk hoeveel mensen het zichzelf onnodig moeilijk maken. Altijd overal Tupperware bakjes meenemen en stressen dat je niet op tijd eet is vaak nergens voor nodig. Op die manier wordt het voor veel mensen een wedstrijdje zelfdiscipline. En ja, ook ik heb dat ooit gedaan. Maar geloof mij, je kan een prima fysiek bereiken zonder altijd kip rijst en broccoli te hoeven eten.

Kijk maar naar mij 😉

Wat moet je dan wel doen?

Er zijn twee dingen van essentieel belang voor een goed voedingsschema.

1. Het voor jezelf makkelijk houden zodat je het kan volhouden. 

Zoals ik net al aangaf is het nergens voor nodig om altijd 6 bakjes Tupperware met kip rijst en broccoli mee te nemen. Vaak houden mensen dit niet vol. En dat is precies het probleem met dat soort schema’s.

Een voedingsschema kan theoretisch nog zo goed in elkaar zitten, als je het in de praktijk niet goed kan uitvoeren dan is het waardeloos.

2. Zorg dat je de benodigde hoeveelheid kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten op een dag binnen krijgt om je doel te bereiken.

Oké, dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Maar het feit blijft wel dat dat echt de basis is. Als dat niet goed is dan hoef je niet eens verder te kijken naar wat je zou kunnen optimaliseren binnen je voedingspatroon, zoals supplementen.

En dat is gelijk het probleem met de vele schema’s die op internet te vinden zijn; ze zijn niet afgestemd op jouw lichaam. Hierdoor weet je dus nooit of deze schema’s bij jou wel het gewenste calorie- tekort of overschot (weet je niet wat dit is, geen probleem leg ik je later uit nadat je een schema hebt gedownload) creëren wat noodzakelijk is om je doel te bereiken.

De voedingsschema’s die je op deze website vindt zijn wel zo gemaakt dat ze rekening houden met je geslacht, doel, gewicht, lengte en activiteitenniveau. Zo weet je zeker dat je een schema krijgt  wat past bij jouw lichaam en waarmee je dus ook echt resultaat behaalt.

Nog meer voordelen van mijn bodybuilding eetschema’s

Behaal resultaat

Resultaat leidt tot motivatie. En motivatie met een goed plan leidt weer tot resultaat. Een soort vicieuze cirkel dus. Dat goede plan bied ik je aan.

Geen uren in de keuken

Een groot voordeel van de schema’s die je hier kan vinden is dat ik geen ingewikkelde recepten gebruik. Veel maaltijden zijn ‘pakken, opentrekken en opeten’. De schema’s zijn dus ook te volgen als je werkt. Lekker praktisch.

Vergaat kennis, kennis = kracht.

Ook voorzie ik je graag van tips over voeding en training waar je echt wat aan hebt. Als je eenmaal de smaak goed te pakken hebt gaat het bijna vanzelf.

Focus op wat er toe doet

Verspil je tijd niet aan onzinnigheden wat toch geen resultaat oplevert. Ik heb het plan opgesteld. Jij hoeft het alleen nog maar uit te voeren. Zo ‘simpel’ is het. Blijft natuurlijk wel een feit dat je discipline moet hebben.

“Waarom geef je gratis schema’s weg?”

Goede vraag.

Bepaalde producten in de schema’s bevatten een link naar een webshop. Ik krijg een vergoeding voor elke verkoop die gerealiseerd wordt via deze link. Belangrijk om te vermelden is dat ik enkel en alleen producten aanbeveel waarvan wetenschappelijk is bewezen dat deze echt werken en waarde toevoegen. Ik ben niet gebonden aan één specifieke winkel.

Wat anderen er van zeggen

Inmiddels zijn er al meer dan 700 (!) bodybuilders geweest die echt goed willen bulken of cutten en die een voedingsschema van mij hebben gedownload. Met regelmaat krijg ik mailtjes binnen die mijn dag weer goed maken. Hieronder twee:

Hi Bas,

Thnx voor het eetschema. Bulken gaat goed, door je schema lukt het me nu eindelijk om aan te komen!

Met vriendelijke groet,
Alexander van Keulen

Hey Bas,

Bedankt voor het vragen. Cutten gaat nu de goede kant op. M’n vetpercentage is nu gedaald van 15 naar 12 procent. Ik wil naar de 8% maar dat moet goed komen!

Nogmaals bedankt voor het schema.

Gr,
Tom Vissers

Bekijk een voorbeeld schema

Klik op de groene knop, hieronder, om te weten te komen wat je ongeveer van je schema kan verwachten. Volg nooit het voorbeeld schema! Een voedingsschema is namelijk persoonlijk en het voorbeeld schema is niet voor jou samengesteld. Wees dus verstandig en gebruik het alleen als voorbeeld.
Download voorbeeld schema

Download je eigen schema

Klik op de groene knop hieronder.

Waar wacht je nog op, het is gratis, je hebt niets te verliezen.

Veel plezier en succes.

Sportieve groet,
Bas